måndag 17 november 2014

Hepp! Dagens tv-tips! Bron


Just nu så kör vi seriemaraton av Bron (finns på Netflix). Vi är lite senare på bollen än alla andra. Hörde många tala gott om serien innan vi kom till skott. Och nu kan jag bara stämma in i kören. För detta är riktigt bra TV. Skönt att titta på svensk/dansk-kvalitetsTV. 60 minuters långa avsnitt gör att man får mycket TV-tid med.

En kropp hittas mitt på Öresundsbron och både svenska och danska polisen får hjälpas åt med något som visar sig bli en omfattande utredningen. Riktigt sköna huvudkaraktärer, mycket känslor, obehag, spänning, iver, nerver men också skratt. Den svenska poliskaraktären Saga har någon form av Aspbergers (lite outtalat) vilket sätter en skön tvist på hennes roll. Den danska polisen Martin står för det lite mer verklighetsförankrade och de två tillsammans är en riktigt go duo att följa. Vi tittade klart på säsong 1 på bara en vecka, och igår så kollade vi första avsnittet av säsong 2. Kan varmt rekommenderas.

Ikväll ska vi däremot kolla på nya säsongen av Historieätarna. Bland det bästa som gått på SVT på flera år.

- - -
Jag halkade ut ur den där novemberutmaningen. Men detta inläggs rubrik ville jag skriva om. Och så vill jag läsa om andras tips, just nu med nya fiber-TVn har vi sjukt bra tillgång på streamtjänster så ser fram mot en ljus TV-vinter. Många serier som gått oss förbi senaste åren. Dags att komma ikapp.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...