söndag 23 september 2012

Barnmarknad

Igår var jag inte bara ute med polarna. Jag lämnade Ebba och Andreas hemma även på förmiddagen och åkte på Barn(pryl)marknad på Lerums gymnasium. Mycket mycket kläder i gigantiska högar. Förvisso uppdelat i storlekar, men när högen är typ en meter hög, lika bred och ligger på tre-fyra bord i rad var det mycket kläder att kolla igenom, mycket var dessutom i rätt uttvättat och trist skick, för att inte tala om andra (mest mammor) att dra i plaggen ihop med. Men efter en stund lugnade det ner sig och jag hittade lite grejer. Men lugnet berodde på att folk avancerat till den långa långa kön, tig mig 45 minuter att komma till kassan.

Kom därifrån med tre vindfleece(två PO.P en KappAhl) och en vanlig fleece, en me&i-body, tre par mjukisbrallor, en solhatt, två uv-soldräkter och lite annat smått och gott. Men finaste fyndet var nog bodysuiten/pyjamasen med resetema från Molo (kolla bilderna nedan från dagens nattning). Hade med mig en ICA kasse hem som totalt kosta 302:-

En extra bonus var att jag träffa på flera gamla klasskompisar från uppväxten och andra bekanta från både babysim och föräldragrupp. Kul!

Nästa vecka är det ny barnprylmarknad här i Floda i Hästhagenskolan. Ska nog ta mig en kik där med.

3 kommentarer:

Larven livet kärleken sa...

va fin!

kul att fynda :)

Emma sa...

Gulle !

Ganskasmidig sa...

Men gud så snygg pyjamas. Den kan ni sälja dyrt till valfritt barn (typ mitt!) när den vuxits ur ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...